התעמלות נשים במים ב"גלים"

התעמלות במים ב"גלים" מיועדת לנשים ומתבצעת בקבוצות, כאשר הפעילות דומה לאירובי ביבשה, אך מתבצעת כמובן בתוך במים החמים. הפעילות בתוך המים מפחיתה מהעומס על הגוף בשל חוסר המשקל במים ולכן מפחיתה לחצים על הפרקים, השרירים וכמובן על הגב ועמוד השדרה, ובאותה עת אף מחזקת אותם. בפעילות זו, מתחזקים כל שרירי הגוף, בדגש על פלג גוף תחתון (מותניים ומטה), ותורם להנעה ו"שימון" של המפרקים המרכזיים שנוטים "להחליד" עם הזמן.

המים החמים תורמים גם הם לתהליך כאשר מגבירים את קצב זרימת הדם בגוף, מה שמאפשר מעבר חמצן וניקוי של מוגבר של הגוף. הפעילות האירובית במים מסייעת גם בשיפור סיבולת לב ריאה. התעמלות נשים במים משפרת באותו התהליך גם מהלכים פשוטים של יום יום, כמו: הליכה נכונה, שיפור קואורדינציה, שיפור שיווי משקל ואף עוזרת בפעילויות יומיומיות מגוונת בשל חיזוק השרירים (למשל קימה מישיבה..).

כמו כן, פעילות זו גם מפיגה מתחים ויוצרת הנאה אצל חברות הקבוצה וכמו כך הקבוצה גם פועלת בחלק מהמקרים כמסגרת חברתית. פרט לכך, כמובן שפעילות זו עוזרת לך לשמור על אורך חיים בריא יותר.

התעמלות במים – מה עושים שם?

הפעילות של התעמלות במים ב"גלים" מתבצעת בקבוצות של נשים בלבד. בשעות הערב, כאשר נוח לכן להגיע ולתת לעצמכם קצת זמן איכות לאחר סידורי היום יום. המפגשים אורכים כ-45 דקות ומועברים ע"י מדריכה מקסימה ומוסמכת לכך כמובן. ההתעמלות מתבצעת בעמידה, מרבית הגוף בתוך המים החמימים, כלומר אין צורך לדעת לשחות. אנו מנצלים את הפיזיולוגיה של המים ובשל כך את העובדה שבמים צריך להזיז רק 10% ממשקל הגוף ולכן: יעילות התעמלות נשים במים גדולה יותר. יש פעילות נמרצת יותר עם טווחי תנועה גדולים יותר בפחות מאמץ, לכן ניתן בו זמנית לעבוד על סיבולת לב ריאה, גמישות וחיזוק שרירים ושריפת קלוריות.

לשם השוואה – חצי שעה של:
הליכה ביבשה: שריפת 135 קלוריות לעומת הליכה במים ששורפת 266 קלוריות.
ריצה ביבשה: שריפת 240 קלוריות לעומת ריצה במים ששורפת 340 קלוריות.

התעמלות במים – קצת מידע

מחקרים שנעשו בארה"ב ופורסמו בשבועון ה-"TIME" בשנת 2002, מצביעים כי התעמלות במים היא הדרך היעילה ביותר לטיפול ומניעת בעיות כגון: בריחת סידן (אוסטאופרוזיס), שיווי משקל ומשקל עודף. התעמלות נשים במים אף הוכחה כיעילה מאד לבעיות מפרקים, גב, תפקוד ירוד ועייפות כרונית, חולשת המערכת הגניקולוגית ובעיות נשימה. כמו כן גם: כאבי ראש ומיגרנות, הצרת היקפים וחיזוק שרירי הבטן, פתרון בעיות כלי דם ושחרור ממתחים. עוד נקודות:

  • התעמלות במים מפחיתה שומן במידה שווה להתעמלות בקרקע, וזאת ללא השחיקה בפרקים בשל היעדר משקל הגוף גם העומס על הפרקים קטן, השירים והגידים ונמנעות פציעות מאמץ המאפינות לעיתים התעמלות ביבשה.
  • התעמלות במים מחזקת את שרירי הבטן מבלי לבצע ולו כפיפת בטן אחת. כמו כן משפרת ומעלה את תפקוד כל חגורת הבטן בשל חיזוק השרירים. החיזוק נובע מהצורך לשמור על תנוחת עמידה נגד התנגדות המים.
  •  השתתפות פעילה בהתעמלות במים יכולה לסייע בהורדת לחץ דם. הלחץ ההידרוסטטי של המים מסייע ללב להזרים את הדם, דבר שגורם לירידה בלחץ הדם ולדופק איטי יותר.
  •  התעמלות במים נחשבת להתעמלות בונה עצם אידיאלית. זו התעמלות כנגד התנגדות המים, אשר מסייעת בהצלחה בהתמודדות עם בריחת הסידן – אוסטיאופורוזיס.
  •  התעמלות במים מפעילה את שרירי הגוף מבלי לגרום להתכווצויות שרירים. חום המים משאיר את השרירים רפויים ומשוחררים ומאפשר טווחי תנועה וגמישות גדולים יותר.
  • איבוד חום במים מהיר פי 25 מאשר באוויר הפתוח ולכן אפשר להתאמץ יותר לאורך זמן רב מבלי להרגיש חום יתר והזעה.


בבריכה מתקיימים שם שיעורי שחיית תינוקות, הידרותרפיה וטיפול במים,חוג שחייה ועוד.

צרו איתנו קשר, והגיעו לשיעור ניסיון. הגיע הזמן לזוז !